Spændende lyoness sejr

En af de helt store guldgrubbe for danske golfsponsorater er den unge og up comming stormester Thorbjørn Olesen, der for nylig lavede en udebanesejr ved lyoness open i Østrig. Grundet de mange sejre og endnu unge alder er Thorbjørn – kometen – Olesen ikke mindre end en formue værd for sponsorer. Lyoness-OpenDen kun 22 årige danske spiller har sponsorer til at stå i kø for at få deres navn på hans kasket ved næste lyoness open turnering. Men der er klare regler for hvem der kan komme først i køen, og selv har den unge komet strenge regler for hvilke virksomheder og organisationer han ønsker at lægge navn til. Lige som sit idol, den amerikanske superliga spiller Tiger Woods ønsker han kun at sætte sit navn på noget som han personligt kan bakke op om.

Etiske restriktioner ved Lyoness

Der skal sættes klare etiske restriktioner, har den unge verdensmand udtalt for nyligt ved lyoness open i Østrig. Efter at have gået banen igennem ved lyoness turneringen 2013 med blot 64 slag i første runde og et par samt bogey på de første tre huller. En start som dog hurtigt blev suppleret af selvsikkert spil med bragende syv birdies og en eagle på de sidste 15 huller.

Det er spil som dette der placerer Olesen på en sikker plads blandt verdens hundrede absolut bedste spillere samt gør, at han overfor kommende sponsorer kan tillade sig en kritisk attitude. Vel vidende at prisen for fremover at blive hovedsponsor på en guldgruppe som Olesen, kun vil stige, forudsat at han spiller med samme iver og bragende succes som han har gjort indtil nu, i sin endnu kortvarige karriere. Sponsorerne synes at tro på ham, og ved sidste års sponsormøde tilbød lyoness sig som hovedsponsor med en femårig kontrakt. Ved sidste års største turneringer var lyoness også hovedsponsor.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *